Min asienresa

Tänkte berätta superkort om varje land vi var i under vår asienresa!

Filippinerna; Manila och Boracay:
Den vackraste ön jag varit på. Kritvita stränder och kristalklart vatten. Saker vi gjorde här var bland annat att jag red på en häst för första gången i mitt liv(= nära döden upplevelse fo rizzle), vi åkte en asfet zipline över djungel och vatten, åkte fyrhjuling runt ön, fiskade, sjöng kareoke tills vi knappt kunde prata, badade nattdopp och livsnjöt! Mitt magsår infann sig den sista dagen vilket är helt sjukt. Har aldrig varit mindre stressad.

Malaysia; Kuala Lumpur och Langkawi:
Här var vi uppe i Twin Towers, åkte till Langkawi för sol och bad, jag var fett sjuk och gick ner 4 kg på 3 dagar (livsnjöt inte lika mycket).

Ser ni mig?

Tomat och apsjuk. Fin kombo

Singapore:
Här åkte vi ett jättestort parisehjul och... ja det var typ det vi gorde. Insåg att stan var tråkig så vi drog vidare.

Indonesien; Bali, Gili och Lombok:
Här hade vi kul! Vi träffade underbara människor på Gili och Bali som vi kalasade och strandhängde med och hade det såååå bra, och på lombok tog vi en tvådagars surfkurs som var extremt kul.

Tjejerna på Gili

Båt från Bali

Thailand; Bankok, Pattaya och Chang Mai
I Bankok shoppade vi helt vilt, och hade oförglömliga utekvällar! Utanför staden fick vi gulla med leoparder och besöka tigertemplet och massa munkar. Sen var vi på en tråkig kyrkogård. I Chang Mai var vi på en 2-dagars djungeltrecking (bangade 3e dagen pga extrem utmattning) och fick rida på elefanter. I Pattaya såg vi bara trash, men fick oss lite sol och bad.

Kambodja; Phnonm Pnenh och Ankor wat
Här besökte vi Ankor Wat templen (som är med i Tomb Rider), Den Flytande Staden (fattigaste området) där vi gav mat till en hel skola. Vi träffade folk vi gick ut med, och shoppade såklart :)

Vietnam; Ho Chi Minh, Nha Trang, Hanoi
I Ho Chi Min kröp vi i de gamla krigstunlarna och fick veta massa om kriget, vilket var fett intressant. Sen kom min baby till Nha Trang och gav mig världens finaste ring på en strand :D Där var vi två veckor och träffade massa härligt folk och hade det apgött med spa i alla dess former!

Burma
Jättefattigt land. Här åkte vi till en "Long Neck Tribe", till tempel och handlade på en jättestor marknad.

Mitt kjempesnygga visum!!

Den halsduken köpte jag till min kära lilla mormor av en Long Neck tant

Abu Dhabi
Här hyrde vi bil och åkte runt i den lilla emiraten. Vi var i den stora moskén där vi var tvugna att bära burka, i det lyxiaste hotellet sem heter Emirates Palace och på Ferrari World (i typ 10 minuter).

Dubai
Bästa stället!!! Här skydivade vi, hängde med kronprinsen på presidentens lyxyacht i två dagar (världens näst största) där vi åkte jetski och fick allt vi önskade, var ute på de grymma restaurangerna och klubbarna, och shoppade. I Dubai levde vi lyxxxxx! Vi var också uppe i Burj Khalifa (världens högsta byggnad) och inne på Burj El Arab (världens enda sjustjärninga hotell).

(de två sista bilderna har jag snattat från google)

Sammanfattning: Resan var alldeles... alldeles UNDERBAR!

Musicians Institute

JAG HAR KOMMIT IN PÅ MI i Los Angeles! Fett med skoj! Sökte in till sångprogrammet och fick jättefin respons från skolan som sa att jag hade en given plats på skolan, så nu är den betald och jag ska checka in den 21 september. Allt har gått väldigt fort nu, men ska bli så himla kul! Tycker dock synd om lille Axel, aka min manager, som får klara sig ensam hemma. Men jag ska bara vara borta 3 månader så det går nog fort. Jag jobbar nu på Gubbero bar och pizzeria i gbg (flashy) eftersom chefen på Marc'O'Polo i Oslo fick reda på att han inte fick anställa någon för bara en månad, en dag före första dagen. Knasbollar. Jag ska iaf få betalt för en veckas jobb där, och det är ju bättre än inget. Så nu är jag hemma i gbg och bor hos Axel sista tiden innan resan. Jag har också blivit utvald att komma på audition för ett nytt tjejband som ska startas, det ska bli jättekul eftersom jag bara varit på en audition i mitt liv - innan jag blev uttagen till Göteborgs Luciatrupp 2008. Vi får se hur det blir med detta. Ha det fint!