Provjobb

I torsdags hängde jag med Martina på Chalmers Pubrunda med hennes skolkompisar, det var jättetrevligt. Minst sagt en speciell typ av grabbs som går på Chalmers :) Igår kom min kära bror Adam hit till Gbg, så vi var hemma hos mamma och hade fredagsmys tills kl 21.30 då jag började provjobba på Berså nattklubb. Det var nog den värsta tänkbara dagen att börja på eftersom att Knappen och Hakim var där vilket innebar galet mycket folk. Men alla i baren var extremt snälla och hjälpsamma så det gick faktiskt skitbra, tycker jag. Jag har ju jobbat i bar innan, men då var det bara servering av öl, vin och cider typ, så att bli inslängd på Berså där typ alla beställde drinkar var en helt ny värld, men väldigt kul. Man lärde sig väldigt snabbt, och något av det första som hände var att en kille sa "ge mig den godaste drinken ni har!", då tittade jag på barchefen och frågade vad det var, men han svarade bara "ja det får du ju bestämma själv" - panik! Jag stod helt stelfrusen i nån sekund innan jag började freestyla, och när jag var klar sa kunden att det var den godaste drinken han någonsin druckit och köpte fem till under kvällen, han sa också till alla hans vänner att köpa den. Då blev jag glad :) Så nu får vi se hur det blir med detta, men jag fick jättemycket beröm och komplimanger från personalen som sa att jag jobbade jättebra och självständigt, och att de var imponerade (gjorde mig såklart jätteglad), så om jag inte får fortsätta jobba där tycker jag att det vore konstigt. Ikväll ska Jessica ha lite fest i sin nya lägenhet, och så är ju P3-guld galan ikväll där Daniel Adams-Ray och hans band (inklusive min bror) är nominerade till guldmicken, så dom ska jag verkligen hålla tummarna för! Sänds på TV ikväll kl 21. Ska höras med Adam sen och se om de ska ut så man kan slås samman. Kräm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0